Mercedes-Benz 190E 2.3-16 restauratie

Toen we in mei 2018 begonnen aan deze Mercedes-Benz 190E 2.3-16, dachten we wat reparatiewerk te moeten doen. Echter je kan het nu wel als restauratieproject klassificeren. Hoe meer we weghaalden, hoe groter de problemen werden.

Omdat het een vrij complete uitvoering is en de motor probleemloos (wat meestal niet het geval is), hebben we besloten om dit project geheel tot een einde te gaan brengen.

Ondertussen is er al veel gebeurd. Begin november zijn de meeste punten al aangepast. Afgelopen zaterdag dan al de onderkant en de wielbogen voorzien van een mooi laagje Rutex.

Wat we allemaal moest gebeuren en de status ervan:

  • √  Het frame waar de Koplampen inzaten, was behoorlijk roestig en er zaten gaten in. Dit is ondertussen geheel klaar.
  • √  De Linker dorpel was behoorlijk rot. Met orginele stukken deze dorpel herstelt, net als de bovenplaat erachter, waar ook flink wat gaten inzaken. Ondertussen ook klaar.
  • √  De Rechter dorpel was in goede staat, als was vooraan wel wat roest bij de ophanging van de onderspoilers. Dus dit ook vernieuwd en afgewerkt.
  • √  De Voorspatborden zijn vervangen / opgeknapt.
  • √  De wielboogrand en de Achterspatborden waren het meeste werk. Hier zijn we (november 2018) aangekomen aan het plamuurwerk. Is dus in wording 🙂
  • √  De Ophanging veer linksvoor bleek echt wel een probleem. Gelukkig nog stukken kunnen krijgen om dit op te knappen! En dat is ondertussen ook gebeurd.
  • <bezig> De Koffer en achterruit gedeelte zijn ver klaar. De lekbakken in de koffer ook in de Rutex gezet. Wat resteert is het schoonmaken van de randen waar de achteruit terug in komt te zitten, zodat deze randen meegespoten kunnen worden.
  • <bezig> Geheel opnieuw spuiten: dat is de laatste stap. Omdat er helaas een heel slecht stuk vernis opzit, zal dat er waarschijnlijk allemaal afgehaald moeten worden. Voor de spuiterij is alles gestript, ook de deuren.

[TAKE THE TOUR]