Mercedes-Benz

MERCEDES-BENZ 190 (W201)

Ondanks dat ik de Mercedes-Benz 190 altijd een mooie auto vond, heb ik er tot 2002 nooit geen gehad. En bij de eerste was het ook gewoon toeval dat ik er tegenaan liep. Zo is het eigenlijk begonnen, de MB190 gekte. En dat voor iemand die sinds zijn 18e als het maar even kan op zijn motor springt !

190 2.0 1984 (2002-2006)

Mijn eerste Mercedes-Benz was een standaard 190 uit 1984. De 2.0 liter was niet echt snel en de wegligging ook niet optimaal, maar het was een mooie wagen. Helaas is hij in de prak gereden terwijl hij netjes geparkeerd stond… [lees verder]

190E 2.3-16 (2006-huidig)

Mijn tweede Mercedes-Benz was van een heel andere kaliber. De 190E 2.3-16. Fantastische auto met heel wat luxe en natuurlijk 185 paardekrachten. Motorisch piekfijn op orde, maar het koetswerk uit 1986 begon flink wat roestplekken te vertonen… [lees verder]

190 2.0 u9 1989 (2014-2018)

Dit was mijn startprojectje in 2014. Al is 1989 niet echt zo nieuw en er was eerst wel wat werk aan. Nadat de auto opgeknapt was (zie de link), heb ik daar een aantal jaren mee gereden. In 2017 begonnen met de opknap van de 2.3-16. Toen deze klaar was, heb ik de 2.0u9 verkocht. Maar ik zie hem nog heel vaak. Ook de nieuwe eigenaar vertroetelt de auto 🙂  [lees verder]

190 2.3 Sportline 1990 (2023-huidig)

Nu ik geen auto van de zaak meer heb, was het tijd voor een dagelijkse auto. Omdat het zonde is om de 190E 2.3-16 dagelijks te gebruiken, op zoek naar een auto. Een moderne auto, daar kan je zelf niet veel meer aan doen. Voor alles moet deze dan `aan de computer` worden gehangen. Wanneer je een 2e hands zoekt en je pech hebt, kan dat aardig wat garagekosten opleveren. Dus viel de beslissing op een 190E, dan kunnen we daar zelf ook nog een aan sleutelen als het nodig is.  [lees verder]

Stuur een antwoord

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *